Google

Tuesday, December 22, 2009

Cerita Pasal Gigi

Seorang pemimpin sebuah majlis makan malam agak terlewat ke majlis tersebut menyebabkan dia agak tergesa-gesa menghadiri majlis tersebut.
Ketika sampai di majlis tersebut.. dia terus duduk di meja utama.. Tiba-tiba barulah dia sedar yang dia terlupa memakai gigi palsunya.

Dia berkata pada lelaki di sebelahnya..
"Saya lupa memakai gigi palsu saya"

Lelaki itu menjawab..
"Oh... tak jadi masalah"

Lalu lelaki itu menyeluk poketnya dan mengeluarkan sepasang gigi palsu.
"Cubalah ini" katanya

Pemimpin itu mencubanya.
"Terlalu longgar" katanya.

Kemudian lelaki itu berkata
"Saya masih ada yang lain... ini dia.. cubalah lagi."

Pemimpin itu mencuba sekali lagi dan berkata
"Terlalu ketat"

Lelaki itu berkata lagi..
"Jangan bimbang... saya masih asa sepasang gigi palsu lagi... cubalah."

Pemimpin itu mencubanya dan berkata..
"Okey.. yg ini sangat sesuai.. sempurna"

Dengan gigi tersebut Pemimpin itu memakan makanannya
dan memberikan alamatnya pada lelaki yang menolongnya.

Setelah makan malam selesai, Pemimpin itu mengucapkan terima kasih pada lelaki yang telah menolongnya.

"Saya mengucapkan terima kasih atas bantuan Anda.
Pejabat anda dimana? Saya sudah lama mencari doktor gigi yang hebat seperti Anda."

Lelaki itu menjawab
"Oh.. saya bukan seorang doktor gigi.. Saya adalah seorang pengali kubur"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Siapa Aku?

My photo
Seorang budak yang masih lagi pening dan tak tahu arah tujuan dlm hidup...Itu dulu lah but skrg ni my vision and mission getting clear and I'm proud to be what I'm now!